Nároky zaměstnanců proti OKD
Do zahájení insolvenčního řízení proti OKD vše fungovalo tak, že OKD odškodňovala nároky zaměstnanců z pracovních úrazů a nemocí z povolání napřímo ze svých prostředků a následně jejich proplacení žádala po pojišťovně Kooperativa. Nově je veškerá agenda vyplácení převedena přímo pod pojišťovnu Kooperativa. Pokud Vám tedy např. rentu hradila přímo OKD, pak renta za duben 2016 byla vyplacena v červnu 2016 ze strany OKD, ale renta za květen je již vyplácena v červenci přímo ze strany pojišťovny.
U dříve uplatněných nároků se tedy mění pouze to, komu budete nově zasílat podklady k určení výše odškodnění. Již vše zasílejte pouze do pojišťovny Kooperativa s uvedením čísla pojistné události, pod kterým Váš případ eviduje. Ty lze předat na jakékoliv pobočce nebo poštou zaslat na adresu Kooperativa pojišťovna, a.s., VIG, P. O. BOX 50, 664 42 Modřice
U nových nároků z pracovních úrazů nebo nemocí z povolání (náhrada za ztrátu na výdělku po dobu pracovní neschopnosti, bolestné, ztížení společenského uplatnění, účelně vynaložených nákladů spojených s léčením, věcné škody a nároků pozůstalých na jednorázové odškodnění, náklady pohřbu, atd.) se nic nemění. Tyto nároky musíte nejdříve uplatnit u OKD, která je společně s hlášením pojistné události zašle pojišťovně k poskytnutí pojistného plnění.
Obdobné pravidlo platí také u nově vzniklých nároků na výplatu renty, kdy je nutné tento nárok uplatnit u OKD, která veškeré příslušné doklady neprodleně pojišťovně.
Bližší informace naleznete zde